- Locatie
Titus Brandsmazaal
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1Opening, afmeldingen, mededelingen
-
2Vaststelling van de agenda
-
3Ingekomen post, nagekomen stukken
-
3.1
Bijlagen
-
3.2
Bijlagen
-
4Terugblik vergaderingen
-
4.a
Het Manifest wordt standaard op de agenda’s van de Agendacommissie en het Fractievoorzittersoverleg geplaatst (bij terugblik vergaderingen) zodat periodiek gesproken kan worden over de werking van het Manifest.
Gedurende het jaar kan dan tevens informatie worden opgehaald voor de jaarlijkse evaluatie.Bijlagen
-
4.b
Rond de jaarwisseling reikt de raad de raadsprijs uit voor het beste raadsvoorstel. Zijn er in de afgelopen cyclus voorstellen voorbijgekomen die u wilt nomineren? Dit kunt u doen door een mailtje te sturen naar de raadsgriffie. Geef hierbij aan om welk voorstel het gaat en waarom u het wilt nomineren.
-
5
Bijlagen
-
6
Toelichting: Er dient m.n. te worden gelet op de noodzaak om alle agendapunten te behandelen, het voorstel voor de wijze waarop ze worden behandeld en wie ervoor moet worden uitgenodigd
Bijlagen
-
7
Bijlagen
-
8
Bijlagen
-
9Voorstel tot het houden van een besloten vergadering
-
10Rondvraag
-
11Sluiting
-
20Ruimte
-
20.1Adviesstukken
-
20.1.00
Gecombineerde adviescommissie
Samenvatting:
Om de schadewijk zowel ruimtelijk als sociaal toekomstbestendig te maken en de komende decennia te kunnen investeren in de schadewijk legt het college de raad een integrale gebiedsvisie Schadewijk voor.
Opmerkingen:
De agendacommissie wordt verzocht de behandeling van de gebiedsvisie Schadewijk integraal te plannen.Bijlagen
-
20.1.01
**Samenvatting:
In 2017 heeft de gemeente het belastingkantoor aan de Raadhuislaan verworven om dit gebied te ontwikkelen. Het plan Linck is gekozen als basis voor de herontwikkeling. Op basis van het geldende bestemmingsplan is een nieuw bestemmingsplan nodig.
Opmerkingen:**
Hoewel de omgevingswet van kracht is, is dit bestemmingsplan al in gang gezet voor de ingang van de omgevingswet. Het is een van de laatste bestemmingsplannen die behandeld gaan worden door uw raad.Bijlagen
-
20.1.02
**Samenvatting:
**Met dit voorstel wordt de bouw van zeven extra grond gebonden woningen mogelijk gemaakt in het woningbouwproject ‘Het Paradijs’.
**
Opmerkingen:
**Hoewel de omgevingswet van kracht is, is dit bestemmingsplan al in gang gezet voor de ingang van de omgevingswet. Het is een van de laatste bestemmingsplannen die behandeld gaan worden door uw raad.Bijlagen
-
20.1.03
**Samenvatting:
**De gemeente Bernheze wil de Graafsebaan herinrichten. Een deel is echter eigendom van de gemeente Oss. Aangezien de gemeente Oss geen belang heeft bij dit kleine wegvak, zal door middel van een kleine grenscorrectie het stukje weg aan de gemeente Bernheze worden overgedragen. Op dezelfde wijze draagt de gemeente Bernheze een hoekje grondgebied bij de rotonde Mugheuvelstraat over aan de gemeente Oss.
**
Opmerkingen:
**De Raadsgriffie heeft geen aanvullende opmerkingen bij dit raadsvoorstel.Bijlagen
-
20.1.04a
**Samenvatting:
**Voor het project Amsteleind dient er een keuze gemaakt te worden op welke manier de wijk
ontsloten wordt. Er zijn twee alternatieven denkbaar, namelijk opwaardering van de huidige
infrastructuur of de aanleg van een nieuwe ontsluitingsweg. Deze ontsluitingen takken aan op een
nog te realiseren ongelijkvloerse spoorkruising.
**Opmerkingen:
**De Raadsgriffie heeft geen aanvullende opmerkingen bij dit raadsvoorstel.Bijlagen
-
20.1.04b
**Samenvatting:
**Voor het project Amsteleind dient er een keuze gemaakt te worden op welke manier de wijk
ontsloten wordt. Er zijn twee alternatieven denkbaar, namelijk opwaardering van de huidige
infrastructuur of de aanleg van een nieuwe ontsluitingsweg. Deze ontsluitingen takken aan op een
nog te realiseren ongelijkvloerse spoorkruising.
**Opmerkingen:
**De Raadsgriffie heeft geen aanvullende opmerkingen bij dit raadsvoorstel.Bijlagen
-
20.1.05
**Samenvatting:
**Met dit voorstel wordt de bouw van 20 woonzorg en 19 sociale huur appartementen op de percelen Verdistraat 81 en 81B mogelijk gemaakt. De bestaande bebouwing kan worden gesloopt.
**
Opmerkingen:
**Er wordt een brief toegevoegd aan de agendacommissie van Wethouder van den Bergh met het verzoek tot afwaarderen van dit agendapunt.Bijlagen
-
30Sociaal Bestuurlijk
-
30.1Adviesstukken
-
30.1.01
Samenvatting
De gemeente Oss vindt het belangrijk om mensen die laaggeletterd zijn te helpen met een laagdrempelig aanbod aan cursussen, trainingen en activiteiten waardoor ze hun basisvaardigheden kunnen ontwikkelen. Hiervoor is het Plan van aanpak Laaggeletterdheid 'Meedoen begint bij de basis 2024-2028' opgesteld. Dit plan is een herziening van het plan van aanpak 'Meedoen begint bij de basis 2019-2022'. De gemeenteraad wordt gevraagd om dit Plan van aanpak vast te stellen.
Woordvoering gevraagd door:
Opmerkingen raadsgriffie
De raadsgriffie heeft geen opmerkingen.Bijlagen
-
30.1.02
Geen raadsvoorstel. Verplaatst naar Overzichten - Raadsinformatie
-
30.2Opiniestukken
-
30.2.00
gecombineerde commissievergadering
Samenvatting
Door diverse maatschappelijke ontwikkelingen neemt de druk op mantelzorgers toe. Het college wil daarom begin 2025 nieuw mantelzorgbeleid ter besluitvorming aan de raad voorleggen. In voorbereiding op dit beleidsstuk wordt de opiniecommissie gevraagd om zich op een drietal vragen uit te spreken.Bijlagen
-
30.2.01
Gecombineerde opiniecommissie
In Oss stellen zowel de raad als het college het integriteitsbeleid en de gedragscode bestuurders vast. We halen de opinie op van raad en college over het integriteitsbeleid en de gedragscode. Na afloop van de opiniecommissie passen we het integriteitsbeleid en de gedragscode aan op basis van de inbreng en bieden het aan de raad en het college ter vaststelling aan. Alle raads- en collegeleden worden van harte uitgenodigd om tijdens de opiniecommissie het gesprek te voeren over het integriteitsbeleid en de gedragscode.Bijlagen